برگزاری با شكوه جشن جهانی نوروز در كپنهاگ
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا،در آغاز این مراسم كه با اجرای قطعات متنوع موسیقی اصیل ایرانی و برنامه های شاد و مفرح هنرمندان موسیقی سنتی كشورمان همراه بود،سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارك، نوروز را یكی از كهن‌ترین جشن‌های به جامانده از دوران باستان ومیراث گرانبهای اقوام ایرانی بر شمرد.

'مرتضی دامن پاك جامی'، افزود: نوروز امروزه در ایران و محدوده جغرافیایی وسیعی از كشورهای منطقه با برپائی آئین های ویژه گرامی داشته می شود و از سوی مجمع عمومی سازمان ملل و یونسكو به عنوان یك جشن جهانی با ریشه ایرانی و میراث غیر ملموس بشری به رسمیت شناخته شده است.

سفیر كشورمان دربخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به پشتوانه این دیرینه عمیق فرهنگی و تمدنی،ایرانیان مردمی صلح دوست و آرامش طلب هستند. لذا غرب و اروپا نمیتواند بدون توجه به این پیشینه بسیارغنی فرهنگی و نقش مهم و سازنده فرهنگ وتمدن ایرانی برتمدنهای منطقه ای وجهانی،نسبت به خواسته های حق طلبانه جامعه امروز ایرانی غیرمنصفانه قضاوت كند و حقوق مشروع آنرا نادیده بگیرد.

وی خاطرنشان كرد: بطو طبیعی، زبان زور و تهدید نمی تواند دولت و ملت ایران را از پی گیری خواسته های قانونی اش باز بدارد.

گفتنی است در جشن نوروزی امسال ایرانیان مقیم كپنهاگ كه با همكاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارك و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد ، سفرای هند، پاكستان، عراق و ارمنستان و مهمانانی از كشورهای افغانستان، پاكستان، عراق و دانمارك حضور داشتند.

اروپام** 1701





:: برچسب‌ها: درخت , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: